Záruka a servis
Záruka
1.1. Povinná záruka
1.1.1. Predávajúci je povinný poskytnúť záruku na produkty predávané prostredníctvom Internetového obchodu podľa podmienok uvedených na záručnom liste, a to v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka. To znamená, že počas záručnej doby je Predávajúci povinný niesť zodpovednosť za vady produktu, pokiaľ nepreukáže, že vada bola spôsobená nesprávnym používaním alebo že príčina vady vznikla po plnení.
Dĺžka záručnej doby:
Záručná doba v prípade, že Kupujúci je spotrebiteľ, je 24 mesiacov na nový tovar a 12 mesiacov na použitý tovar.
1.1.2. Záručná doba začína dňom skutočného plnenia, teda dňom, kedy bol produkt odovzdaný Kupujúcemu, alebo ak montáž vykonáva Predávajúci alebo jeho zástupca, dňom montáže.
Kupujúci musí vady uplatniť u Predávajúceho bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť tovar prezrieť. Kupujúci musí vadu vytknúť do 2 mesiacov od ich zistenia a najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia tovaru a do 12 mesiacov pri použitej veci; ak v tejto lehote nevytkne vadu, právo zo zodpovednosti za vady zanikne.
Záruka sa nevzťahuje na vady, ktoré vznikli po odovzdaní produktu Kupujúcemu, napríklad ak bola vada spôsobená:
- Nesprávnou montážou (okrem prípadu, keď montáž vykonal Predávajúci alebo jeho zástupca, alebo ak nesprávna montáž bola spôsobená chybou v návode na použitie),
- Nesprávnym používaním, ignorovaním pokynov v návode na použitie,
- Nesprávnym skladovaním, nesprávnym zaobchádzaním, poškodením, prírodnými katastrofami.
1.1.3. Kupujúci má v rámci záruky na vady právo:
- ak ide o takú vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, pričom môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- v prípade, že vada tovaru je neodstrániteľná, a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť a na primeranú zľavu z kúpnej ceny, ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci ako vec bez vady.
1.1.4. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy:
- ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
- ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
- ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
1.1.5. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
Oprava alebo výmena sa musí vykonať v primeranej lehote, zohľadňujúc vlastnosti produktu a očakávania Kupujúceho a najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy reklamáciu uplatnil a lehotu, v ktorej vadu odstráni.
Čas potrebný na opravu sa nezapočítava do záručnej doby. Záručná doba sa obnovuje pre vymenený alebo opravený produkt, ako aj pre vadu, ktorá vznikla v dôsledku opravy alebo výmeny.
1.1.5. Náklady spojené s plnením záručných povinností znáša Predávajúci.
1.1.6. Kupujúci nemá právo súčasne uplatňovať nároky zo záruky na vady a nároky z výrobnej záruky za tú istú vadu. Bez ohľadu na tieto obmedzenia má Kupujúci právo uplatňovať práva zo záruky podľa bodu 8.1.
1.1.7. Záruka nemá vplyv na práva Kupujúceho vyplývajúce z právnych predpisov, ako sú najmä práva na záruku na vady a náhradu škody.